+
BluePink XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Biserica se pastreaza si astazi amenajata în interiorul stâncii ,iar in jurul stâncii se pot vedea urmele chiliilor sapate în stânca. Nu se cunoaste daca înainte de acest schit ,în aceasta grota din stânca din piatra a fost sau nu biserica si daca a fost, cine a facut-o. Un act în care s-ar fi pomenit de vechimea bisericii s-a ridicat mai demult si s-ar fi dat arhivelor statului.
Aceasta biserica face parte din parohia Alexandria, din satul Jghiaburi , unde se poate gasi mai detaliat istoricul acestei biserici.
Radu de la Afumati - ce se poate numi al doilea ctitor al mânastirii Arges -a daruit întreg satul Corbi ,mânastirii Arges. Asa au ajuns corbenii sa fie clacasi mânastirii Argesului (Grigore Tocilescu-mânastirea Curtea de Arges pag.115)
Satul Corbi a facut parte din cele 12 sate supuse schelei vamii Dragoslavele, unde se încasa vama pentru marfurile sau produsele ce intrau in tara sau treceau in Ardeal. Din vama încasata , jumatate era data mânastirii din Câmpulung, iar jumatate era data ca subventie pentru Scoala Domneasca din Câmpulung, înfiintata sub Antonie Voievod. Numeroase documente vorbesc despre aceasta: Radu Leon Voievod in anul 1665, Duca Voievod in anul 1675 si 1677, Serban Basarab Voievod Brâncoveanu 1692, Nicolae Alexandru Voievod 1720 -dupa C.Radulescu din judetul si comuna Corbi.
La începutul secolului XVIII-lea peste vechii locuitori din Corbi a venit o puternica colonie de români din Ardeal, din satul Militarilor din comuna Jina sau Jivna de lânga Sibiu, plecati din cauza persecutiilor religioase din Ardeal din acea vreme.
Din relatarile batrânilor satului, au plecat in jur de 100-120 de familii,cu tot ce au putut lua cu ei, în special multe vite. Au trecut muntii pe valea Oltului, apoi pe valea Argesului,si s-au îndreptat spre o mosie din Baragan pe care o aflasera mai dinainte. Vladica de la Curtea de Arges le-a iesit înainte si i-a convins ca sa ramâna pe mosia mânastirii din Arges, din comuna Corbi, pe care au vazut-o , le-a convenit si au ramas aici.
Dintre familiile colonistilor , mai însemnate au fost: a Petricestilor, a Grosanilor, a Grigorestilor, a Dordestilor, iar din bastinasii gasiti aici au fost: familiile Sturzenilor, Samoila, Ciculesti, Bondoc.
Asezati aici colonistii s-au pastrat cu totul firea lor, graiul, obiceiul si portul lor, nu s-au înrudit pana acum 50-60 de ani în urma cu cei din sat si nu au vrut sa împrumute nimic din firea lor.
Flacaii si fetele lor nu concepeau sub nici un motiv sa se casatoresca cu fete sau flacai din alte sate.
Tot în aceasta vreme au venit colonistii din Ardeal, care s-au asezat în satele subcarpatice, formând 16 districte de colonisti.
Peste ele a fost numit protopop Bucur, tatal patriotului sciitor bisericesc protosinghelul Naum Râmniceanu, care confirma în mai multe scrieri colonizarea si originea sa din Corbii Muscelului:,,Colonistii veniti în Corbi sunt de fel din satul Jivna-Jina- : avem preiergheie la multe lucruri, care, ca unul ce crescusem de la tatele maicii mele în sud-Muscel, la satul Corbi de pe râul Doamnei, fiindca auzisem de la parintii mei ca ni se trage neamul din militarii unui sat mare, anume Jivna, nu departe de Sibiu dar si eu am familia în Valahia, acum de 70 de ani, din yilele stramosului meu, tatal Ioan"(C.Erbiceanu- ,,Viata si activitatea literara a protosinghelului Naum Râmniceanu la Academia Romana").
Naum Râmniceanu a fost un calugar, care în toata viata sa a scris în istoria noastra nationala si a învatat carte pe fiii neamului românesc peste o jumatate de secol , mai ales atunci când glasul României era apasat, înabusit si nu se auzea decât un glas strâns de limba si de sânge.
El a lucrat pe atunci când biserica noastra nationala a fost vatra ce a încalzit pururi secole întregi si trupul neamului nostru în cultivarea limbii prin propovaduirea cuvântului în româneste, apoi si prin ajutorul banesc de care dispunea la scopuri patriotice.(C.Radulescu Codin:,, Muscelul si comuna Corbi")
Naum Râmniceanu s-a nascut în anul 1764 noiembrie 27 în comuna Corbi din parinti români ,tatal sau numindu-se Bucur protopop. Pana la 12 ani a învatat în familie. La 15 ani a fost luat în casa de viitorul episcop al Râmnicului, care l-a tuns în calugarie-rasofor si hirotonit diacon. A fost un timp la manastirea Horezu, ocupandu-se cu transcrierea documentelor. A fost nevoit apoi sa se refugieze pentru o vreme în Transilvania, teritoriu austriac pe atunci, pentru a-si salva viata din cauza unor complicatii politice ale lui Nicolae Voda Mavrogheni pe care Naum le sustinea si lauda prin scris si cuvânt.Aici si-a mentinut existenta prin lectii de limba româneasca si greaca în familii particulare , meserie ce i-a fost de baza si dupa ce s-a întors în tara ca profesor particular prin familii boieresti din Bucuresti,Ploiesti, Corbi, Câmpina s.a.
A cunoscut bine limba româneasca si greceasca, a avut un stil clar, lamurit, viguros, înflorit si dictiune aleasa. A urmat cursurile Academiei de la Bucuresti.
A scris multe opere între care:
-Epifomatele- pline de idei patriotice, aratând cine sunt românii
-Sapte zeci de fraze elenistice s.a. în care descrie starea nenorocita în Valahia din acea vreme.
-Istoria zavenii ca martor ocular
-Poezii-pline de sarcasm la adresa eteristilor
-A colectat documente din timpul sau de la boiri, oameni politici si altii, în trei volume
-A tradus Istoria Bisericii Universale a lui Meletie al Atenelor -în trei volume, fiind cea mai buna ca stil si exactitate.
Cladirea are în exterior un brâu îngropat în zid la distanta de peste un metru sub cornise în care se poate aplica un ornament care ornament nu s-a mai aplicat. Brâul este încadrat sus si jos de doua chenare mici, executate din caramida asezata în colturi. Al treilea chenar similar cu cele doua este imediat dupa cornise.
În partea de nord-vest, lânga pridvor, cladirea are o nise în exterior, în interiorul careia este amplasata usa secundara a bisericii si scara care duce la cafasul corului si la clopotnita, în turla mica.
În partea de sud altarului este amplasata usa de unde porneste un coridor din care se poate intra in altar sau direct în naos. Pridvorul bisericii este construit din caramida, sustinut de patru stâlpi rotunzi care au la capatul de sus capiteluri. Printre acesti stâlpi este trecerea spre usa principala a bisericii.
Toate lucrarile din fundatie si zidarie au fost executate de mesterul zidar Nicolae Avramescu din Curtea de Arges.
Lucrarile din lemn au fost executate de mesterul Ghica Ciolca din satul Vâlsanesti, comuna Musetesti Arges. Pictura a fost executata de pictorul Teodor Petrescu din comuna Tutana , judetul Arges. Pictura este astfel dispusa:
Altar: Pe bolta, sus, Sfânta Fecioara Maria cu pruncul în brate încadrata de Sfintii Îngeri Mihail si Gavriil, regii David si Solomon, respectiv în dreapte si stânga, câte o grupa de îngeri , iar în mijloc, deasupra catapetesmei, Sfântul Duh- chip de porumbel. Urmeaza în jos un chenar cu medalioane cu Sfintii Ierarhi: Silvestru, Iosif , Dionisie, Ghermano, Chiril, Roman, altercati de câte un medalion cu ornamente. Un rând mai jos sfintii:arhidiaconi Cornel si Stefan,Sfintii Nicolae, Vasile, Ioan si Grigorie, Atanasie si Spiridon, încadrati de scene din Vechiul Testament, dreapta Jertfa lui Avraam si stânga jertfa lui Cain si Abel.
La proscomidiar: Domnul Iisus Hristos în potir.